Hvis du vil tættere på korrekt data i GA4, så er opsætningen af UTM tracking i Google Ads vigtig.
Sådan sætter du din UTM tracking korrekt op:
- Log ind på din Google Ads konto
- Klik på Kampagner yderst til venstre og vælg den kampagne, hvor du vil tilføje UTM tracking.

- Vælg kampagneindstillinger, yderligere indstillinger og derefter valgmuligheder for kampagnens webadresse.

- Indsæt følgende parametre: utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaignid}&utm_term={keyword}
- Din kilde vil i dette tilfælde være Google (utm_source=google)
- Dit medium vil være cpc (utm_medium=cpc), da det er en betalt kampagne
- Du kan med fordel brugeparameteret utm_campaign={campaignid}, da google så selv indsætter den aktuelle kampagne
- Det samme gælder parameteret utm_term={keyword}
- Klik på Gem
- Gentag dette på alle dine kampagner og du vil få meget mere ud af dine data i GA4.