Hvis du vil tættere på korrekt data i GA4, så er opsætningen af UTM tracking i Google Ads vigtig.

Sådan sætter du din UTM tracking korrekt op:

  • Log ind på din Google Ads konto
  • Klik på Kampagner yderst til venstre og vælg den kampagne, hvor du vil tilføje UTM tracking.
utm tracking google ads
  • Vælg kampagneindstillinger, yderligere indstillinger og derefter valgmuligheder for kampagnens webadresse.
  • Indsæt følgende parametre: utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaignid}&utm_term={keyword}
  • Din kilde vil i dette tilfælde være Google (utm_source=google)
  • Dit medium vil være cpc (utm_medium=cpc), da det er en betalt kampagne
  • Du kan med fordel brugeparameteret utm_campaign={campaignid}, da google så selv indsætter den aktuelle kampagne
  • Det samme gælder parameteret utm_term={keyword}
  • Klik på Gem
  • Gentag dette på alle dine kampagner og du vil få meget mere ud af dine data i GA4.
Kontakt mig allerede i dag
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.