Google har foretaget ændringer i, hvordan de håndterer annoncegrupper med lav aktivitet på Google Ads-konti.
Hvad ændrer sig?
Fra og med september 2024 vil systemet automatisk begynde at sætte lavaktivitetsannoncegrupper på pause på dine konti. En annoncegruppe bliver betragtet som lav aktivitet, hvis den blev oprettet for mere end 13 måneder siden, og hvis den i løbet af de seneste 13 måneder ikke har haft nogen visninger overhovedet. Dette betyder, at alle annoncegrupper, der ikke har genereret trafik i denne periode, automatisk bliver sat på pause for at optimere kontoen og forbedre ydeevnen.
Hvis du beslutter, at en annoncegruppe, der er sat på pause, er nødvendig for din kampagne, kan du genstarte denne. Google anbefaler dog kraftigt, at du kun genstarter annoncegrupper, som du mener vil modtage visninger i de kommende uger. Uafbrudte annoncegrupper sættes automatisk på pause igen, hvis de ikke modtager nogen eksponeringer i løbet af de næste 3 måneder.